Pozycjonowanie sklepu internetowego polega na zwiększeniu konwersji. Istnieje kilka rzeczy, o których warto pamiętać przed zdecydowaniem się na pozycjonowanie sklepu internetowego, aby potem być tylko mile zaskoczonym pozytywnymi efektami pozycjonowania. Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na najpopularniejsze pytania związane z zakresem działań SEO w kontekście sklepu internetowego.
Czy można zagwarantować wysoką pozycję sklepu w wyszukiwarce?
Zajmowana pozycja w wyszukiwarce Google zależy od wielu czynników i nie jest wyłącznie efektem podejmowanych działań agencji marketingu internetowego. Wysoka pozycja zależy od:
- prezentowanej oferty sklepu internetowego
- branży oraz tego, czy jest duża konkurencja
- zmian w algorytmie wyszukiwarki Google
- sytuacji na rynku
Czy ryzykujemy podejmując się pozycjonowania?
Tak, jeśli robimy to na własną rękę. Współpraca z profesjonalną agencją marketingową, która ma doświadczenie w tym zakresie, gwarantuje szereg kompleksowych działań mających na celu poprawę widoczności Państwa sklepu internetowego. Podejmując się pozycjonowania samemu istnieje pewno ryzyko, że nie będziemy działać zgodnie z zasadami Google, przez co może zostać na naszą stronę internetową nałożony filtr uniemożliwiający wyszukanie nas w wyszukiwarce. Oczywiście, profesjonalna firma potrafi znaleźć rozwiązanie w każdej sytuacji.
Płacenie abonamentowe a płacenie za frazy
Płacenie za frazy nie jest dobrym rozwiązaniem proponowanym przez niedoświadczone agencje, które licza wyłącznie na zysk i nie dbają o dobro swoich klientów. Płacenie abonamentowe uwidacznia fakt rozumienia przez agencję długofalowego charakteru procesu pozycjonowania, a nie tylko chęć szybkiego zarobku i oszukania klienta.
Dlaczego trzeba płacić od początku podjętej współpracy a nie dopiero po znalezieniu się w top10?
Tak jak zostało to już wspomniane wcześniej, celem pozycjonowania sklepu internetowego jest zwiększenie trafnych odwiedzin na stronach i dokonywanych konwersji, a niekoniecznie znalezienie się w top10 wyszukiwarki Google. Samo pozycjonowanie również obejmuje różne działania, które wdrażane są już od samego początku podpisania umowy z agencją. Należą do nich m.in.:
- analiza strony i działania przygotowawcze
- ułożenie odpowiedniej strategii
- analiza branży
- dobranie odpowiednich słów kluczowych